PostNL & NBTC – Zomercampagne
De zomervakantie een periode waarin veel mensen op vakantie gaan in Nederland of in het buitenland. Wat is er dan leuker als je op vakantie bent om een kaartje vanaf je vakantieadres naar huis te sturen. Voor PostNL en Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC) de gelegenheid om Activation Heroes te benaderen voor een leuke campagne in de zomer van 2022! Nadat de afgelopen jaren het toerisme uitbleef en er minder kaarten naar het buitenland zijn gestuurd, was het nu tijd voor een grote campagne.
Doelstelling en briefing
Activation Heroes is aan de slag gegaan met het bedenken van een campagne die aansluit bij de doelstellingen vanuit PostNL en NBTC. De doelstelling vanuit PostNL was om zoveel mogelijk buitenlandse toeristen een internationale postzegel te laten kopen. NBTC had als doelstelling om de buitenlandse toeristen te laten zien wat Nederland nog meer te bieden heeft buiten de bekende plekken, zoals Giethoorn, Kinderdijk en Amsterdam. Een complexe, maar zeker zeer uitdagende doelstelling waar we vol energie en enthousiasme mee aan de slag zijn gegaan. Op basis van de briefing zijn er diverse concepten uitgewerkt en gepresenteerd.
Foto activatie
Uiteindelijk heeft Activation Heroes een setting gecreëerd waarbij we met een gepersonaliseerde bakfiets en een team van twee fotografen in augustus 22 dagen op pad zijn geweest. Het team is op verschillende locaties in Nederland geweest, van de Zeeuwse kust tot de Floriade in Almere. Bezoekers werden aangesproken en gevraagd of ze op de foto wilden om vervolgens de polaroid foto te plakken op een postkaart naar keuze. Hoe leuk om een kaart naar keuze opsturen naar huis waar je zelf ook nog eens op staat! Mensen konden direct een postzegel kopen en de kaart kon direct op de post in de brievenbus die aan de bakfiets zat.
Resultaten
Augustus was een stralende maand en ideaal weer om langs de diverse plekken in Nederland te trekken. Daarnaast hebben we een aantal keren op de Floriade gestaan: de plek waar veel buitenlandse toeristen komen. Kortom: een succesvolle activatie.
Activation Heroes heeft een prachtig resultaat neergezet. Er zijn ontzettend veel mensen bereikt en in totaal meer dan 1000 unieke foto’s gemaakt en ruim 1600 kaarten op de post gegaan!