Arriva – OVpay
Met OVpay kan de reiziger in- en uitchecken met de contactloze betaalpas, creditcard en betaalpas op mobiel of smartwatch. Zo hoef je geen los kaartje meer te kopen en saldo op je OV chipkaart is ook verleden tijd. Dat maakt (betalen in) het OV makkelijker en laagdrempeliger. Ook bij Arriva kan je in- en uitchecken met OVpay en om dit promoten hebben wij in samenwerking met de regio marketeer van Arriva regio Oost deze productie gecoördineerd.
Hoofdrolspeler in deze commercial is Siem de Jong. Arriva is namelijk sponsor van voetbalclub De Graafschap en daarom is hij, zesvoudig international en speler bij De Graafschap, uitgenodigd om met OVpay door de Achterhoek naar Stadion De Vijverberg te reizen. Zo kon hij het gemak van het reizen met OVpay ervaren én laten zien.
Regie
In samenwerking met onze productiepartner heeft Activation Heroes deze productie uitgevoerd en gecoördineerd. Hiermee zijn we aan de hand van een zorgvuldig opgesteld script met bijbehorend storyboard tot het juiste verhaal gekomen. Daarnaast zijn uiteraard alle (logistieke) voorbereidingen getroffen om met de juiste props en figuranten op de juiste tijden op de verschillende locaties te kunnen filmen. Met het vaste reisschema van Arriva was de beperkte tijd in de rijdende treinen een uitdagende, maar leuke factor. Met de juiste voorbereidingen hebben we de commercial effectief kunnen produceren!
Oplevering
De uiteindelijke commercial is via de socials van Arriva Nederland verspreid. Bovendien hebben we een losse productie gedraaid van “the making off”. Hiermee kon Arriva, in de week waarin gefilmd werd, meteen al een sneakpeak geven aan het eigen personeel op de personeelsbijeenkomst.